Ankiety online – wady i zalety

Zamierzasz prowadzić badania ankietowe on-line? Chcesz wykorzystać ankietę internetową? Zanim wybierzesz tę metodę badania zobacz, jakie są jej wady i zalety.

Ankieta online jest jedną z najczęściej wykorzystywanych metod do prowadzania badań w Internecie. Często postrzega się jako wygodny sposób dotarcia do respondentów wówczas, kiedy badane  są populacje użytkowników internetu (konkretne grupy) lub kiedy nie dba się o reprezentatywność. Kwestionariusze w sieci szerokie zastosowanie znajdują w przypadku prowadzenia badań ilościowych. Dzięki niej użytkownik może otrzymać szybką odpowiedź na pytania typu „ile?”.

Zalety ankiety online

– niedroga w przeprowadzeniu
– relatywnie prosta metoda prowadzenia badań online w porównaniu z innymi metodami
– możliwość samodzielnego wypełnienia ankiety przez Internautów
– możliwość dotarcia do wielu użytkowników w tym samym czasie

Kursy online z E-marketingu

Wady ankiety online

– niski poziom zwrotów ankiety przez Internautów biorących udział w badaniu
– brak kontroli nad czynnikiemi zewnętrznymi, które towarzyszą badaniom i sprzętem używanym przez  uczestników badania
– problemy wynikające z kompetencji informatycznych
– brak możliwości zweryfikowania tożsamości osób badanych
– fałszowanie danych przez uczestników badania
– skłonność do odmiennych zachowań w sieci w porównaniu do świata realnego

Warto zwrócić uwagę, na fakt, iż coraz większa cześć populacji ma dostęp do internetu nie tylko w domu, ale i w pracy. Ankieta internetowa jest jedną z najprostszych metod prowadzania badań w sieci.Wykorzystanie internetu do zbierania danych informacji od użytkowników daje możliwości dotarcia do dużej grupy respondentów, skraca czas realizacji procesu badania i przyczynia się oszczędzania zasobów materialnych.  Zanim się jednak na nią zdecydujesz, rozważ wszystkie plusy i minusy wnikające z jej wykorzystania.

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 2 Ocena: 3]
Share Now