Jak rozreklamować firmę w internecie?
W czasach, gdy klienci coraz mniej chętnie oglądają klasyczne reklamy telewizyjne, rośnie znaczenie reklam w sieci internetowej. Internet jako medium daje przedsiębiorstwom wiele możliwość promowania swojej marki.
Jak rozreklamować firmę w sieci? Kluczowe jest zaangażowanie użytkowników internetu i umożliwienie im interakcje z marką Twojej firmy i oferowanymi produktami/usługami.
W dzisiejszym świecie internauci mogą korzystać z wielu mediów online, takich jak wyszukiwarki internetowe, media społecznościowe (Facebook, YouTube) oraz skrzynki mailowe i mniej popularne ostatnio fora. Cechą wspólną dla wielu tych mediów jest ich wielowymiarowość, w którym informacje mogą być szybko udostępniane na całej Ziemi każdemu z dostępem do Internetu.
Jak rozreklamować firmę w Internecie – co na start?
Bardzo często osoby rozpoczynające działalność gospodarczą uważają, że do osiągnięcie sukcesu biznesowego wystarczy stworzyć stronę www firmy, wypełnić ją ciekawą treścią i umieścić ofertę o atrakcyjnych cenach. Nic bardziej mylnego. Bez odpowiedniej promocji w sieci nawet najlepsze witryny internetowe nie przyciągną takiej ilości klientów zainteresowanych ofertą, by biznes ten był opłacalny.
W Internecie możesz umieścić reklamy swojej firmy w różnych formach. Część z nich jest darmowa i jedynym kosztem, związanym z ich stosowaniem jest czas, który poświecimy na ich realizację.
Pierwszy krok, które warto postawić w kierunku reklamy firmy w sieci to:
Ogłoszenia reklamowe na dużych portalach internetowych – przyciągają uwagę większej ilości internautów i zapewniają wyższy wskaźnik odwiedzin potencjalnych klientów niż w przypadku niedawno uruchomianych firmowych stron www.
Przedsiębiorcy nie posiadający jeszcze witryny internetowej swojej firmy mają szanse się zareklamować stosując kanały oferowane przez inne serwisy www.
Jak rozreklamować firmę w sieci gdy ma się już stronę www
Dla osób już posiadających stronę internetową firmy – dobrymi kanałami rozreklamowania firmy w Internecie są:
Reklama docelowa na stronie internetowej firmy – (dla osób już posiadających stronę internetową) to typ reklamy, który informuje potencjalnych klientów o nowych produktach czy usługach.
Odnośniki, linki – mają formę podkreślonych innym kolorem kluczowych słów lub zdań. Mogą być umieszczane na różnych stronach internetowych m.in. na forach i blogach (komentarze pod wpisami). Głównym założeniem umieszczonego linku na innych portalach internetowych jest przekierowanie do nas użytkowników, którzy po kliknięciu w link – dostają się na naszą stronę.
Pozycjonowanie strony www – działania zmierzające do poprawy pozycji strony www w wynikach wyszukiwania zwracanych przez popularne wyszukiwarki internetowe (np. Google). Takim działaniem jest przede wszystkim optymalizacja strony internetowej (SEO). Wdrożenie zasad SEO na witrynie przyczynia się do tego, że strona jest bardziej znana w Internecie i chętniej odwiedzana przez użytkowników.
Pay Per Click – to forma kampanii reklamowej oparta na wykupieniu miejsc w specjalnie do tego przygotowanych serwisach. Może to być bardzo skuteczna kampania reklamowa, pod warunkiem, że jej cel zostanie dokładnie sprecyzowany.
Uczestnictwo w programie partnerskim – polega na umieszczaniu na stronach innych firm lub organizacji bannerów reklamujących własne produkty i usługi. Produkty można reklamować wysyłając emaile, korzystając z popularnych komunikatorów, na forach dyskusyjnych oraz na blogach.
Prowadzenie firmowego bloga – daje możliwość szybkiej komunikacji z odbiorcami oraz komentowania działań konkurencji. Sprawia, że firma jest postrzegana jako bardziej atrakcyjna.
Fanpage na portalu społecznościowym – pozwala na wykorzystanie szerokiego wachlarza narzędzi promocyjnych. Jednocześnie umożliwia połączenie funkcjonalności kilku innych narzędzi marketingu internetowego: strony www, forum dyskusyjnego czy bloga.