Google Cloud Platform – czym jest? Zalety platformy GCP.

Google Cloud Platform (GCP) jest platformą chmurową od firmy Google. Dzięki temu narzędziu użytkownik może budować, testować i wdrażać swoje rozwiązania przy użyciu infrastruktury Google. Klient GCP otrzymuje ponad 170 usług chmurowych, narzędzi i komponentów, które może dodawać (lub usuwać) do swojej infrastruktury.

Google Cloud Platform obsługuje dziennie miliony użytkowników i jest jedną z najpopularniejszych technologii chmurowych obok Amazon Web Services oraz Microsoft Azure. Pośród swoich usług w chmurze GCP oferuje 170 produktów – od systemów do uczenia maszynowego (Machine Learning) po narzędzia do analizy i zarządzania dużą ilością danych (BigData).

Google Cloud Platform (GCP) – czym jest?

Google Cloud Platform (w skrócie: GCP) – to zestaw usług i narzędzi publicznej chmury obliczeniowej od Google. GCP posiada szeroką ofertę – nie tylko zapewnia przestrzeń do przechowywania danych, ale również daje możliwość samodzielnego zbudowania własnych rozwiązań z gotowych elementów dostępnych na platformie.

Obecnie GCP udostępnia ponad 170 usług chmurowych (dane z 2021), narzędzi i komponentów, które użytkownik może bez ograniczeń dodawać do swojej infrastruktury lub usuwać – w zależności od bieżących potrzeb,  zbytniego przeciążenia swojego systemu lub z powodu generowania nieadekwatnie wysokich kosztów.

Google Cloud Platform

Zalety Google Cloud Platform (GCP)

Elastyczność i uniwersalność

Google Cloud Platform to uniwersalne narzędzie, dostępne z każdego miejsca na Świecie (z dostępem do Internetu). Korzystać mogą z niego zarówno indywidualni właściciele stron/aplikacji, jak i świat biznesu tj.  właściciele małych i średnich przedsiębiorstw, korporacje.

GCP daje możliwość zainstalowania i rozwijania dowolnego produktu. Dzięki temu użytkownik ma możliwość zaprojektowania i opublikowania strony www, bloga internetowego, aplikację mobilną lub systemu (np. do analiz dużych zbiorów danych lub zarządzania firmą).

Brak potrzeby utrzymywania serwerów

Użytkownik korzystając z Google Cloud Platform nie musi martwić się utrzymaniem fizycznych serwerów, limitem miejsce na dysku, brakiem skalowalności. Przedsiębiorcy i firmy mogą skupić się na rozwoju biznesu, działaniach marketingowych lub strategii wzrostu – mając pewność, że ich cybernetyczne projekty/narzędzia „wiszą w chmurze”.

Kursy online z E-marketingu

Nieograniczona przestrzeń dyskowa – usługa jest skalowalna

Klient GCP nie musi kupować elementów „na zapas” pod przyszłe planowane projekty. Zawsze może dodać daną usługę/narzędzie do swojej infrastruktury. Taka możliwość zdecydowani ułatwia optymalizację kosztów – nie możliwą do osiągnięcia gdzie indziej. W platformie chmurowej Google klient płaci tylko za rzeczywiste zużycie chmury – w dokładnym ujęciu (sekundowym!). Co to oznacza? Firma korzystająca z Google Cloud płaci wtedy, gdy aplikacja, strona www lub system pracuje, jeśli jest wyłączona – firma nie ponosi kosztów.

Stabilność i dostępność

Spośród popularnych dostawców platforma GCP gwarantuje najwyższą stabilność i czas działania wszystkich cybernetycznych projektów klienta. Oznacza to, że strona internetowa, aplikacja lub system znajdujący się w chmurze będą dostępne przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, niezależnie, od liczby użytkowników czy ilości przetwarzanych danych. Google Cloud Platform deklaruje, że wszystkie projekty  będą niemal zawsze działać – na poziomie 99,95%.

GCP

Każdy region Google Cloud składa się z kilku stref dostępności. W przypadku awarii jednej z nich – ruch jest automatycznie przekierowywany do innej strefy. Podział i redundancja zasobów jest kluczowa, kiedy firma nie może sobie pozwolić na żadne przerwy w działaniu systemu.

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo to podstawowa wartość którą oferuje Google w ramach swojej platformy GCP. W rozwiązania Google Cloud Platform z założenia wbudowane są liczne procedury kontrolne (zaawansowana autoryzacja, szyfrowanie, kontrola dostępu, logi dostępowe i wiele innych). Oferowane rozwiązania chmurowe platformy są stale poddawane audytom bezpieczeństwa, sprawdzającym zgodność z globalnymi standardami (SSAE 16, ISAE 3402 typ. II).

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 0 Ocena: 0]
Share Now