Blog był strzałem w dziesiątkę! Dzięki niemu odkryłem przyjemność z tworzenia contentu internetowego i prowadzenia działań marketingowych w sieci. Nic lepiej nie uczy lekarza jak praktyka na żywym organizmie. Prób i testów promocji bloga w sieci – wszystkimi możliwymi kanałami zliczyć nie sposób.
Przez całe studia samodzielnie szukałem informacji i uczyłem się skutecznych metod promocji bloga z mniejszym i większym efektem. Zasypany różnymi informacjami z Google próbowałem znaleźć złoty środek.
Prowadzone przeze mnie amatorskie działania marketingowe zakończyła pierwsza praca, będąca milowym krokiem w mojej karierze w kierunku marketingu internetowego.
Przystanek e-marketing i SEO
Pierwsza praca to mój pierwszy kontakt z administracją strony internetowej i e-marketingiem. Pracowałem w ogólnopolskiej placówce oświatowej – Akademii Dietetyki. Tam zajmowałem się rozwojem i pozycjonowaniem witryny. Dzięki moim działaniom ruch organiczny zwiększył się na niej 10-krotnie. Udało mi się również utrzymać pierwsze (i poszerzyć o nowe) pozycje fraz kluczowych w Google skutkujące wzrostem konwersji na stronie.
Bardzo dużo cennej wiedzy i doświadczenia zdobyłem pracując w firmie ATLAS w dziale Komunikacji Branżowej. Byłem jedyną osobą odpowiedzialną za administrację i rozwój serwisu www.atlas.com.pl. Dzięki tej pracy nauczyłem się planowania i organizacji zadań, oraz przejrzystego i jasnego dla odbiorcy raportowania osiągniętych wyników.
Przez cały okres pracy w obszarze e-marketingu na różnych stanowiskach, samodzielnie aktualizowałem zdobytą wiedzę czytając w sieci o najnowszych trendach i zmianach algorytmu Google. Ponadto uczestniczyłem w szkoleniach i spotkaniach dotyczących m.in. e-marketing, SEO, HTML/CSS, UX i mediów społecznościowych.
E-learning na horyzoncie
Bardzo dobrze wspominam okres projektowania i wdrażania e-learningu w pierwszej pracy. Zaufanie przełożonego, że poprowadzę projekt kursów online najlepiej – dało mi sporą dawkę motywacji. Przed rozpoczęciem prac intensywnie zgłębiłem tematykę metodyki nauczania na odległość i wykonałem dokładny research dostępnych narzędzi internetowych.
Tworzenie każdej funkcjonalności platformy e-learningowej było dokładnie przemyślane – od momentu zapisu słuchacza na kurs po ukończenie szkolenia i wydania certyfikatu. Zasoby i materiały merytoryczne uwzględniały zasady dobrej praktyki e-nauczania. Aktywności i multimedialne treści zostały przygotowane w staranny sposób, przez co nie tylko były atrakcyjne i przyjazne w odbiorze, ale angażowały uczestników kursu w proces nauki i motywowały do ich ukończenia.
Moim niewątpliwym sukcesem było zaprojektowanie i przygotowanie szkoleń online o niskiej wartości współczynnika porzuceń kursu – 20% (4 na 5 osób kończyło całe szkolenie). Według badań 50-80% szkoleń e-learningowych w sieci są porzucane przed ich zakończeniem.
E-learning to moja pasja nad którą stale pracuje. W każdy projekt angażuje się na 100%, a gotowa realizacje są bogate w ciekawe pomysły i innowacyjne rozwiązania.
Z zapałem wykonuje powierzone mi zadania, niejednokrotnie samemu podnosząc poprzeczkę jeszcze wyżej, dzięki czemu każde przygotowane przeze mnie e-projekty są na wysokim poziomie.