Strona dla firmy – o czym musisz pamiętać?
Strona dla firmy nie powinna być portalem redakcyjnym lub blogiem. Witryna firmowa jest wizytówką prowadzonej działalności gospodarczej przedsiębiorstwa. Tworząc stronę firmową, zastanów się nad tym, jakich informacji będą poszukiwali na niej internauci.
Osoby, które wchodzą na firmową stronę internetową zazwyczaj poszukują konkretnych informacji na temat firmy i jej oferty. Nazwa firmy, krótki opis jej oferty i kontakt nie wystarczą. Przejrzysta i bogata w informacje strona (ale nie przeładowana!) zwiększa szanse na to, że potencjalny klient skorzysta z oferty. Im więcej czasu będzie musiał spędzić na dodatkowe poszukiwanie informacji, np. przez telefon, tym bardziej będzie zniechęcony.
Strona dla firmy – o czym należy pamiętać
Strona internetowa powinna dawać odpowiedzi na kilka pytań.
Czym zajmuje się firma?
Podstawowe informacje o rodzaju działalności powinno przekazywać już logo zaopatrzone w krótki slogan, czyli krótki tekst, który będzie ją charakteryzował. Najlepiej, aby logo było tematycznie powiązane z obszarem, w którym działa firma – wtedy potencjalnym klientom łatwiej będzie je skojarzyć z charakterem działalności. Ważne jest, aby informacje o działalności nie były umieszczone zbyt głęboko w strukturze strony. Podstawowe informacje powinny znaleźć się na stronie głównej – tak aby osoba szukająca konkretnej firmy lub oferty od razu wiedziała, czy dobrze trafiła. Bardziej szczegółowe informacje o firmie umieszcza się zazwyczaj w zakładce „o nas”.
Czy firma jest dobra w tym co robi? Czy mogę jej zaufać?
Aby firma sprawiała wrażenie profesjonalnej i godnej zaufania, w trakcie budowania strony internetowej powinieneś postawić się w roli klienta.
W świecie rzeczywistym klient przed zamówieniem zapoznaje się z produktem lub usługą na miejscu. W Internecie wyobrażenie na temat nieznanej firmy internauta może wyrobić sobie wyłącznie na podstawie jej strony.
Aby wzbudziła ona zainteresowanie potencjalnego klienta, powinna być:
• przejrzysta i uporządkowana – osoba korzystająca ze strony nie powinna mieć problemów ze znalezieniem informacji,
• intuicyjna, ergonomiczna, łatwa i szybka w korzystaniu – warto zwrócić uwagę, w jaki sposób skonstruowane są strony firm działających w branży, podobieństwo w układzie elementów na stronie sprawia, że użytkownikom łatwiej się po nich poruszać,
• odpowiednia i poprawna pod względem treści – treści na stronie powinny być zrozumiałe, należy też zadbać o poprawność językową, gdyż tego typu błędy mogą podważyć profesjonalny wizerunek firmy.
Strona dla firmy powinna być miejscem, w którym internauta się przekona do oferowanych usług lub produktów – zaufa firmie. W tym celu dobrze jest zamieścić na stronie www pozytywne opinie swoich dotychczasowych klientów.
Czy i jak firma załatwi moją sprawę?
Każdy potencjalny klient, przeglądając stronę danej firmy, chce uzyskać informację, czy firma oferuje interesujący go produkt lub usługę oraz w jaki sposób i jak szybko zostanie zrealizowane jego zamówienie.
Firma powinna więc szczegółowo przedstawić profil swojej działalności w postaci wyszczególnienia konkretnych produktów (wraz ze zdjęciami) lub usług składających się na całość oferty. Warto, aby na stronie znalazł się cennik, gdyż dzięki niemu klient bez tracenia czasu, będzie mógł porównać daną ofertę z innymi. Polityka niepodawania cen na stronie i zaproszenie do kontaktu często zniechęca do skorzystania z oferty.
Aby zwiększyć prawdopodobieństwo transakcji, należy w przejrzysty sposób poinformować internautę, na jakich warunkach firma dostarczy usługę lub produkt (ceny przesyłki, opcje dostawy – poczta, kurier, czas realizacji sposoby płatności itp.).
Znając najczęściej zadawane przez klientów pytania, warto zamieścić na stronie FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami na nie.
Strona dla firmy – uwagi końcowe
Strona internetowa nie powinna być tylko „elektroniczną broszurą”, powinna także wykorzystywać możliwości interaktywności, jakie daje jej Internet. W zależności od rodzaju biznesu, możesz zamieścić na stronie wyszukiwarki, kalkulatory, narzędzia do projektowania itp.
Ważne jest także, aby klient mógł w łatwy sposób skontaktować się z firmą. Poza podaniem adresu i telefonu, możesz zamieścić na stronie internetowe narzędzia kontaktu – formularz kontaktowy, czat itp. Wiele z tych narzędzi możesz wykorzystać do swoich przyszłych działań marketingowych w Internecie – e-marketing.
Tworząc stronę dla firmy, należy brać pod uwagę nie tylko to, jakie informacje o firmie i jej ofercie chcę się przekazać, ale także to, czego oczekują od strony internauci. Profesjonalna strona www wpływa na profesjonalny wizerunek firmy.