Onboarding za pomocą platformy e-learningowej

Onboarding jako jeden z elementów procesu rekrutacji jest ważnym elementem wprowadzania pracownika do firmy. Poprawne jego przeprowadzenie może poprawić efektywność jego późniejszej pracy nawet o 50%!

Onboarding to proces adaptacji nowego pracownika do firmy, który obejmuje zapoznanie go z zasadami, ludźmi i obowiązkami. Ma za zadanie ułatwić szybkie i skuteczne dostosowanie się do nowego środowiska pracy.

Postępująca transformacja cyfrowa oraz digitalizacja w przedsiębiorstwach sprawiły, że w procesie onboardingu coraz częściej tradycyjne metody przekazywania wiedzy czy szkoleń są zastępowane przez metody e-learningowe. Dzięki trwającej rewolucji cyfrowej, którą znacznie przyspieszyła pandemia COVID-19 – zastosowanie nowych technologii zwiększyło się na nieprzewidywaną wcześniej skalę. Ukazują to wyniki aktywności użytkowników na platformach e-learningowych i na internetowych wideospotkaniach na całym świecie.

To, w jaki sposób firma przeprowadza adaptacje nowozatrudnionego do środowiska pracy, ma kluczowy wpływ na rotację pracowników, ich efektywność czy ograniczenie kosztów procesu rekrutacji. Co więcej, przeniesienie działań związanych z wdrożeniem nowych członków zespołu na platformę e-learningową odciąży osoby, które dotychczas odpowiedzialne były za szkolenia stacjonarne. Zmniejsza to czasochłonność oraz upraszcza całą logistykę wszystkich działań z tym związanych. Jak wynika z raportu „The True Coast of a Bad Hire” (SHRM&Brandon Hall Group) nawet o 50%  wzrosła efektywność pracowników firm, które poprawiły onboarding w swojej organizacji.

Platforma e-learningowa narzędziem do onboardingu

W obecnych czasach platforma e-learningowa stała się nieodzownym, wręcz podstawowym narzędziem każdego pracodawcy, który pragnie być atrakcyjny na rynku pracy. To rozwiązanie nie tylko umożliwia podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku pracy, lecz także stanowi dodatkowy atut, który może przyciągnąć uwagę potencjalnych kandydatów. Raport „The Future of Work Report 2023” firmy PwC wskazuje, że 60% firm planuje zwiększyć wykorzystanie platform e-learningowych w procesie onboardingu w ciągu najbliższych 5 lat.

Onboarding e-learning

Właściciel firmy powinien poważnie rozważyć wykorzystanie platformy e-learningowej do onboardingu w kilku szczególnych sytuacjach:

Firma ma rozproszony zespół w kilku lokalizacjach.
Jeżeli firma działa w wielu lokalizacjach lub zatrudnia znaczny odsetek osób w trybie zdalnym -platforma e-learningowa znacznie ułatwi dostęp pracowników do materiałów szkoleniowych z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Dzięki temu onboarding pracowników jest dużo prostszy i „elastyczny”. Można go w łatwy sposób dostosować do indywidualnych potrzeb i harmonogramów pracownika lub grupy pracowników.

Dla firmy jest bardzo ważna jest szybkość wprowadzenie pracownika do organizacji.
Jeśli firmie zależy na szybkim i skutecznym wprowadzeniu nowozatrudnionych osób w specyfikę działania firmy i szybką aktywizacje zatrudnionego, platforma e-learningowa jest idealnym źródłem wiedzy, która może zostać w bardzo sprawny sposób dostarczona odbiorcy.

Firma przykłada dużo wagę do standaryzacji i/lub polityki równych szans.
Dzięki platformie e-learningowej wszyscy pracownicy mają równe szanse na start. Platforma wprowadza pewien standard – każdy nowozatrudniony otrzymuje te same informacje. Warto zwrócić uwagę, że może to pomóc zachować określoną jakość np. obsługi klienta czy realizacji określonych zadań.

Firma chce sprawnie monitorować postępy.
Prowadzenie szkoleń onboardingowych za pomocą platformy e-learningowe to także okazja dla zespołu HR do spojrzenia na firmę lub jej różne oddziały z innej perspektywy. Platformy posiadają systemy monitorowania postępów pracowników, co pozwala na ocenę skuteczności osadzonych w nich szkoleń oraz ich ewaluację. Zarządzający po przeprowadzonej analizie i ocenie szkoleń może je dostosować do potrzeb i oczekiwań odbiorców. To napędza spirale wzrostu jakości przeprowadzanych szkoleń.

Firma chce obniżyć koszty.
Wiele danych publikowanych przez przedsiębiorstwa na temat zmian, jakie dała platformę e-learningowa w momencie wykorzystania jej do adaptacji pracowników w miejscu pracy wskazuje redukcje kosztów całego procesu. Szczególnie ta zmiana ekonomiczna widoczna jest porównując przeprowadzanie onboardingu w wersji stacjonarnej z tym prowadzonym w formule online.

Jeśli przed przedsiębiorcą stoi co najmniej jedno z powyższych wyzwań warto rozważyć wykorzystanie platformy e-learningowej do swoich działań onboardingowych.

Jaką platformę warto wybrać do onboardingu?

Jak wskazuje raport „The Learning Curve 2023” (LinkedIn Learning) aż 80% pracowników twierdzi, że platformy e-learningowe są doskonałym narzędziem do zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy. Bardzo skuteczną platformą, która idealnie nadaje się do przeprowadzania onboardingu w organizacji jest platforma iSpringLearn. System ten wykorzystywany do tego celu jest już przez ponad 2400 firm na całym Świecie.

iSpringLearn jest platformą e-learningową, która oferuje szeroki wachlarz funkcji, które czynią ją dobrym narzędziem do przeprowadzania onboardingu:

Prostota obsługi i łatwość tworzenia kursów.
Interfejs systemu jest bardzo intuicyjny i przejrzysty. Funkcjonalności wewnątrz systemu są pod ręką użytkownika, dlatego wszystkie narzędzie, które oferuje platforma jest bardzo łatwo znaleźć. Zarządzający treściami może szybko wprowadzać zmiany w publikowanych materiałach, bez większego problemu je zaktualizuje lub poprawi np. dodając scenki sytuacyjne, zamieszczając  filmy edukacyjne.

Onboarding iSpringLearn

Analiza danych i pomiar skuteczności.
Dzięki pomiarom, które pozwala prowadzić platforma iSpringLearn w szybki i prosty sposób można sprawdzić wpływ szkoleń na zespół, a nawet całą organizację. Na podstawie konkretnych danych bez problemu można ocenić kwalifikacje i kompetencje każdego pracownika z osobna. Raporty generuje się jednym kliknięciem myszki.

Skalowalność.
Platforma może dostosować się do potrzeb różnych firm, niezależnie od ich wielkości i liczby pracowników lub potrzeb szkoleniowych. iSpringLearn jest w stanie obsłużyć rosnącą liczbę użytkowników bez utraty wydajności czy stabilności.

Integracja z innymi systemami.
Pltaforma iSpringLearn  pozwala połączyć się z innymi narzędziami i aplikacjami, które już organizacja używa. Platforma doskonale współpracuje z wieloma systemami LMS (np. Moodle, Blackboard), CRM (np. HubSpot) oraz narzędziami do HR (np. Workday). iSpringLearn może również integrować się z szeregiem innych systemów, takich jak systemy webinarowe, narzędzia do współpracy i systemy ankietowe. Możliwości integracji są naprawdę nieograniczone i zależą od specyficznych potrzeb organizacji.

Stałe wsparcie klienta.
iSpringLearn zapewnia kompleksowe wsparcie klientom, mające na celu zapewnienie płynnego użytkowania platformy. Dostępne są różne opcje kontaktu i zasoby, które są bardzo pomocne w razie jakichkolwiek problemów: centrum pomocy, bezpłatne szkolenia, dokumentacja z instrukcją obsługi, wsparcie e-mailowe i telefoniczne. Użytkownicy mogą mieć pewność, że otrzymają potrzebną pomoc, aby w pełni wykorzystać możliwości platformy i osiągnąć swoje cele w zakresie e-learningu.

Oprócz wymienionych powyżej zalet, iSpringLearn jest również bardzo opłacalnym rozwiązaniem. Platforma oferuje różne warianty cenowe, dla różnych klientów. Dostępną ofertę cenową znajdziesz tutaj.

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 0 Ocena: 0]
Share Now