Google Ads (kiedyś Google Adwords) – co to jest i jak to działa?

Internet to podstawowe źródło zdobywania informacji. Za jego pomocą szukamy ofert, porównujemy produkty, wymieniamy się opiniami oraz reklamujemy się. System Google Ads (kiedyś Google Adwords) umożliwia tworzenie reklam wyświetlanych na dedykowanych stronach wyników wyszukiwania w Google.

Wyszukiwarka Google stała się częścią codziennego życia ludzi. Jest wiodącą i najpopularniejszą narzędziem do szukania informacja na Świecie – ponad 1,5 miliardem użytkowników. Ponadto jest właścicielem drugiej najpopularniejszej wyszukiwarki filmów – YouTube. Wyszukiwarka Google przetwarza średnio aż około 40 000 zapytań na sekundę. Daje to możliwość wyświetlania reklamy potencjalnym klientom w promieniu kilku kilometrów od reklamowanej firmy np. w danym województwie, wybranym regionie, całym kraju.

Przeciętny polski użytkownik Internetu wyszukuje różne informacje za pomocą wyszukiwarki. Z Google korzysta 9 na 10 internautów w naszym kraju – od kilku do nawet kilkuset razy każdego dnia! Zdecydowana większość, bo aż 85% użytkowników szuka szczegółowych informacji o produktach (TNS/Google 2017 Connected Consumer Study – Results Poland).

Google Ads jest narzędziem elastycznym, w którym sami wybieramy taki rodzaj reklamy, która będzie odpowiadał potrzebom wizerunkowym prowadzonej przez na firmy. Sami również decydujemy, w jaki sposób przedstawić ofertę w najkorzystniejszy sposób.

Kursy online z E-marketingu

Ewolucja Google AdWords do Google Ads

System reklamy stworzony przez wyszukiwarkę Google pod nazwą Google Adwords powstał w 2000 roku. Od tego roku prężnie się rozwijał, a kanały reklamowania znacznie się poszerzyły. Oprócz pierwotnie prezentowanych reklam w formie tekstów w wyszukiwarce, mogliśmy używać reklam banerowych oraz filmów, które pojawiały się w sieci partnerskiej Google. Od kiedy Google stał się właścicielem serwisu YouTube oraz stworzył system Android dedykowany telefonom komórkowym – reklama w formie banneru lub wideo zyskała nowe oblicze.

System reklamy w wyszukiwarce Google, który przez lata funkcjonował pod nazwą Google AdWords, zmienił ją na Google Ads – dokładnie 24 lipca 2018 roku. Wielu użytkowników wciąż szuka informacji po starej nazwie, chociaż prawidłową jest nowa – Google Ads. Zamienne stosowanie tych pojęć nadal stwarza spore zamieszanie. Warto jednak mieć świadomość, że poza zmianą nazwy systemu, nic więcej się nie zmieniło.

Czym jest Google Ads (kiedyś Google Adwords)?

Google Ads (dawna nazwa Google Adwords) to platforma reklamowa firmy Google umożliwiająca publikację reklamy w formie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google oraz opcjonalnie w wersji graficznej na stronach www uczestniczących w programie reklamowym Google AdSense.

Zalety kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads są jedną z najbardziej popularnych form reklamy w sieci internetowej. Użytkownik widząc skuteczność marketingowych działań online, będzie mógł lepiej poznać tajniki przeprowadzania kampanii Google Ads. Zainwestowanie w ten rodzaj reklamy i umiejętne jej przeprowadzenie może przynieść prawie natychmiastowe, spektakularne efekty. By kampania reklamowa danej strony www pojawiała się nad organicznymi (naturalnymi) wynikami wyszukiwania, właściciel witryny internetowej nie musi modyfikować kodu strony ani rozbudowywać ją o dodatkowe treści. Natychmiastowe efekty użytkownik można uzyskać nawet dla najbardziej trudnych i konkurencyjnych fraz, jednak warto mieć na uwadze, że w takich przypadku uzyskanie choćby jednego kliknięcia w reklamę może kosztować reklamodawcę nawet sto złotych.

Główne zalety Google Ads?

Użytkownik sam decyduje o wysokości budżetu prowadzonych kampanii. W systemie ustala budżet, który chce wydać w wybranym okresie np. dnia, tygodnia, miesiąca na wybraną kampanie.
Prowadzący kampanie Ads sam podejmuje decyzje o tym, któremu z potencjalnych klientów wyświetli się reklama również na jakie słowa kluczowe i jakim obszarze demograficznym.
Kampanie Ads możesz włączyć lub wyłączyć w każdym momencie. Wystarczy, że w panelu narzędzia klikniesz odpowiedni guzik.
Użytkownik Google Ads samodzielnie ustala ile maksymalnie zapłaci za kliknięcie wybranych słów kluczowych.

Reklama Google Ads to bardzo efektywna forma promocji swoich działań w Internecie. Pojawia się tam, gdzie tego oczekujemy. Dzięki jej elastyczności i precyzji pozwala dotrzeć do określonego kręgu odbiorców – w wyszukiwarkach oraz na portalach partnerskich Google (w sieci reklamowej GDN – Google Display Network lub oferty produktowej narzędzia GMC – Google Merchant Center).

Dużym plusem kampanii Ads jest to że można je łatwo dostosować, dzięki czemu można skupić się na określonych grupach docelowych i realizacji bardzo konkretnych celów. System reklamowy Google Ads posiada w ofercie bardzo dużo rodzajów kampanii m.in. wizerunkowych, sprzedażowe, promocyjne, remarketingowe. Zaprojektowani, zaplanowane i uruchomione kampanie spowoduje wyświetlenie serii reklam w kilku miejscach w sieci: w wynikach wyszukiwania, w aplikacjach mobilnych, na poczcie Gmail i portalu YouTube oraz stronach www będących częścią sieci partnerskiej Google.

Istotną zaletą Google Ads jest możliwości „targetowania” reklamy. Oznacza to, że reklama jest dostosowywana do danego kręgu odbiorców. Dobierany jest typ, projekt, zawartość i sposób reklamy do konkretnej grupy docelowej. Dzięki takim działaniom kampania ma największe szanse osiągnąć sukces – np. osiągnąć wysoki wynik wyświetleń, kliknięć, podjętych sprzedaży.

Reklama Google Ads może być targetowana:
kierowanie reklamy do użytkowników pod względem cech behawioralnych: zainteresowań, wzorców zachowań, wyszukiwanych fraz, odwiedzanych stron, kategorii podobieństw;
kierowanie reklamy do użytkowników biorąc pod uwagę kontekst: temat strony, słowa kluczowe;
kierowanie reklamy do użytkowników w sposób automatyczny: wykorzystując sztuczną inteligencję Google.

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 1 Ocena: 5]
Share Now