Doradztwo marketingowe dla firm – czym jest? Jakie przynosi korzyści?

Pragniesz stworzyć kampanię, która podbije serca odbiorców i praktycznie sama rozprzestrzeni się w sieci? Do tego pozostanie w pamięci Twoich klientów na lata? Możesz to osiągnąć dzięki profesjonalnemu doradztwu marketingowemu.

Nie ma potrzeby, aby firma wyważała otwarte drzwi czy też wymyślała koło na nowo. Korzystanie z nabytego wcześniej doświadczenia i wiedzy innych może okazać się dużo tańszym i skuteczniejszym działaniem. Specjaliści z obszaru marketingu poprzez doradztwo mogą pomóc firmie przyspieszyć osiągnięcie celów biznesowych, zminimalizować ryzyko popełnienia błędów i skrócić drogę do sukcesu.

Czym jest doradztwo marketingowe dla firm?

Doradca marketingowy jest jak przewodnik oferujący swoją wiedzę i umiejętności, który prowadzi swoich klientów, czyli firmy w odpowiednim kierunku. W taki sposób, by przedsiębiorstwo mogło odnaleźć się w skomplikowanym świecie rynkowej konkurencji. Doradca zna się na różnych obszarach, zna tajniki i metody, które firma można z powodzeniem wykorzystać, by osiągnąć założone wcześniej cele biznesowe.

Doradztwo marketingowe stanowi ofertę konsultacji ze specjalistą marketingu, który dzięki zdobytemu doświadczeniu i kompetencjom pomoże właściwie ulokować budżet dedykowany działaniom marketingowym (pieniężnej inwestycji na reklamę i promocje). Konsultacja ta oferowana jest przez agencje i firmy specjalizujące się w działaniach marketingowych. Najczęściej firmy korzystają z konsultacji w zakresie:
strategia marketingowych,
kreacja i content marketingu,
social media marketingu,
SEO i SEM,
e-commerce.

Wynikiem doradztwa marketingowego, najczęściej jest strategia marketingowa, czyli zbiór zaplanowanych aktywności w różnych obszarach marketingu, które mają doprowadzić przedsiębiorstwo do określonego celu oraz przyczynić się do maksymalizacji zysku. Ponadto doradca może pomóc:

Przeprowadzić audyt firmy – może ocenić aktualne i prowadzone dotąd działania marketingowe firmy. Wynik audytu może pozwolić zidentyfikować obszary, które należy poprawić.

Przeprowadzić badania nad rynkiem i/lub konkurencją – może zebrać dane na temat klientów i konkurencji, następnie przeprowadzić ich analizę (określając np. preferencje klientów, mocne i słabe strony konkurencji). Wyniki badania mogą zostać dostarczone za pomocą raportu, który prezentuje rekomendacje działań (pomocne w podejmowaniu decyzji marketingowych).

Planować i zarządzać kampaniami reklamowymi w różnych kanałach marketingowych – może wraz z firmą ustalić najlepsze możliwe działania oraz je kontrolować. Dbać o to, by przyniosły odpowiednie rezultaty.

Chronić pozytywny wizerunek marki lub go tworzyć – może zadbać o to, aby klienci  postrzegali firmę jako wartościową i godną zaufania. Doradzić działania marketingowe, dzięki którym przedsiębiorstwo może przyciągnąć większą ilość klientów, jednocześnie tworząc z nimi trwałe relacje.

Profesjonalne doradztwo marketingowe to szybka i skuteczna pomoc w doborze najlepszych rozwiązań marketingowych, które pozwolą osiągnąć doradzanej firmie sukces biorąc pod uwagę koszty inwestycji, jakie ta firma musi ponieść. Agencją, która działa od wielu lat na rynku doradztwa marketingowego, która współpracuje z wieloma markami jest Humint: https://humint.pl/

Doradztwo marketingowe

Doradztwo marketingowe – korzyści dla firm?

Z doradztwa marketingowego mogą korzystać zarówno świeżo upieczone przedsiębiorstwa, które dopiero szukają sposobu na zaistnienie na rynku, jak i firmy z ustabilizowaną pozycją, które chcą zwiększyć swój udział na rynku. Doradztwo takim podmiotom może pomóc:

Zwiększyć sprzedaż
Może sprawić, że firma zwiększy swoje obroty handlowe, ponieważ dzięki wiedzy doradcy firma może lepiej dopasować swoją ofertę do oczekiwań klientów. Przez co może również skuteczniej przyciągnąć ich uwagę, jak i pomóc dotrzeć do szerszego ich grona.

Oszczędzić czas i pieniądze
Doradca może pomóc oszczędzić czas i pieniądze, ponieważ dzięki konsultacjom ze specjalistą firma może skoncentrować swoje zasoby na kluczowych zadaniach. Ponadto może pomóc zaplanować budżet w taki sposób, by uniknąć kosztownych błędów i szybko dostosować się do zmian, które zachodzą na rynku.

Zdobyć nową i aktualną wiedze
Może zapewnić firmom aktualne informacje na temat trendów rynkowych i nowoczesnych strategii – tym samym dostosować swoje działania marketingowe do zmieniających się warunków rynków i utrzymać konkurencyjność. Ponadto firmy mogą uzyskać odpowiedzi na trudne pytania i otrzymać gotowe rozwiązania problemów, z którymi się spotykają na rynku.

Zwiększyć świadomość i poprawić wizerunek marki
Dzięki fachowej wiedzy i doświadczeniu doradców, firmy mogą skutecznie kształtować pozytywny wizerunek marki, co przekłada się na długofalowy sukces biznesowy.

Wymienić doświadczenia
Poprzez dzielenie się praktykami, pomysłami, sukcesami, jak i porażkami – doradca, który współpracuje z wieloma innymi firmami może być nieocenionym pomocnikiem. Dzięki takiemu doradcy przedsiębiorstwo zamiast działać na zasadzie “prób i błędów”  może skuteczniej zaplanować swoje aktywności na rynku (które mogą np. mniej kosztować, a być skuteczne).

Doradca marketingowy dla firm

Uzyskać ciekawe i kreatywne pomysły
Spojrzenie doradcy z własnej, niezależnej, świeżej perspektyw może pomóc firmie stworzyć nowatorskie koncepcje kampanii i wprowadzić do nich innowacyjne pomysły.

Otworzyć oczy na innych klientów
Doradca zewnętrzny jest wstanie dostrzec więcej możliwości niż osoby związane z firmą.  Może lepiej zrozumieć niedostrzegalne przez firmę różne potrzeby klientów.

Rozwinąć firmę
Optymalizując kampanie marketingowe, lokując budżet we właściwe działania, identyfikując obszary poprawy – doradca może zwiększyć efektywność realizacji celów biznesowych przez firmę, ale i poprawić jej rentowność. Tym samym pośrednio wpłynąć na rozwój całego przedsiębiorstwa.

Doradztwo marketingowe ma również wady. Główną wadą tej usługi są jej koszty. Wadą jest również konieczność zaufania doradcom i ich doświadczeniu i kompetencjom.

Podsumowanie

Marketing jest jak gra w szachy – każdy ruch ma znaczenie. Rynek to szachownica, a Twoja marka to król. Dzięki wyborze odpowiednich pionków na planszy i ich precyzyjnym posunięciom gracz, czyli przedsiębiorca jest w stanie zdobyć strategiczne pozycje na rynku. Dla osób, które nie znają się na grze i na możliwościach jakie oferuje – każda rozgrywka może okazać się przegrana. Stąd firma, której zależy na sukcesie i na osiągnieciu swoich celów biznesowych, powinna zadbać o właściwe przygotowanie do gry (odpowiedni plan lub strategię). Pomóc w tym może doradca marketingowy, który ustali położenie firmy i nakreśli najlepsze możliwe kierunki działań.

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 2 Ocena: 5]
Share Now