- Opublikowano 16 grudnia 2022
Marketing internetowy
E-marketing (marketing internetowy, marketing online) – to ogół działań w Internecie które mają na celu promowanie firmy i jej produktów lub usług w sieci. Wykorzystuje do tego narzędzia, które pomagają zwiększyć ruch, liczbę potencjalnych klientów i sprzedaż. Obejmuje szereg taktyk marketingowych i strategii, włączając w to produkcję i dystrybucję różnego rodzaju treści, działania związane z wyszukiwarkami, i wykorzystywanie płatnych mediów i wiele innych.
Rozwój marketingu cyfrowego zmienił sposób, w jaki przedsiębiorstwa podchodzą do tego obszaru promocji. Sieć internetowa otworzyła przed marketingowcami całkowicie nowy świat.
Internet daje ogromne możliwości, których nie oferują inne media. Dzięki niemu małe, niszowe i lokalna firmy moogą zaistnieć na światowym rynku.
Marketing internetowy już dawno stał się częścią naszej codzienności. Strony i serwisy internetowe są coraz częściej włączane w plany marketingowe, ponieważ stały się elementem naszego życia. Ludzie korzystając z komputerów i urządzeń mobilnych coraz ufniej podążają za napotykanymi komunikatami i informacjami z Internetu. W efekcie marketingowe kampanie internetowe stają się coraz bardziej powszechne i wydajne.
Warto podkreślić, że marketing online jest uznawany za najtańszy sposób dotarcia do potencjalnych klientów. Jego kluczowym założeniem jest zaangażowanie użytkowników Internetu i umożliwienie im interakcje z marką i jej produktami.
Sprawdź co nowego
- Opublikowano 14 grudnia 2022
Identyfikacja wizualna firmy – co ...
- Opublikowano 14 grudnia 2022
Marka – co to jest? Funkcje marki ...
- Opublikowano 24 maja 2022
Brief kreatywny – co to jest? Jak napi...
- Opublikowano 25 stycznia 2022
HTML podstawy. Co to jest kod HTML?
- Opublikowano 2 grudnia 2021
Strategia marketingowa – co to jest? T...
Czy marketing internetowy się opłaca?
E-marketing jest procesem mającym na celu określenie i zaspokojenie potrzeb klienta, tak aby firma osiągnęła maksimum korzyści. Marketing internetowy opracowuje strategię wprowadzenia, promocji produktu i usług w sieci internetowej oraz buduje markę przedstawiając ją w jak najkorzystniejszy sposób.
Kluczowym założeniem marketingu internetowego jest zaangażowanie użytkowników Internetu i umożliwienie im interakcji z marką i jej produktami lub usługami.
W dzisiejszych czasach informacje są łatwo dostępne dzięki wykorzystaniu komunikacji cyfrowej. Internauci mogą korzystać z wielu mediów, takich jak: wyszukiwarki stron www, media społecznościowe (np. facebook, YouTube, Instagram), fora internetowe, skrzynki mailowe itp. Poprzez te wszystkie zasoby sieci internetowej tworzą się wielowymiarowe kanały, w których informacje mogą być szybko udostępniane na całym świecie każdemu.
Z drugiej strony, dzięki możliwościom jakie daje nam Internet, mamy możliwość precyzyjnego dotarcia z informacją do osoby, która spełnia zdefiniowane przez nas założenia, podnosząc jednocześnie prawdopodobieństwo, że będzie potrzebować oferowanego przez nas produktu lub usługi. Jeśli w odpowiednim momencie dostarczymy takiej osobie informację, którą potrzebuje – jest bardzo wysoce prawdopodobne, że dokona zakupu właśnie u nas.
Marketing w sieci można prowadzić wielokanałowo. Wśród głównych działań e-marketingowych należy wymienić:
-
- Pozycjonowanie optymalizacja stron internetowych (SEO),
- Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM),
- Reklamy w Google Ads dawniej Google Adwords (PPC),
- Content marketing (marketing treści np. postów, grafik, filmów),
- Prowadzenie konta/fanpagu w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn),
- Influencer marketing (np. opinie o produkcie na blogu lub w mediach),
- Display marketing (reklama graficzna np. baner),
- E-mail marketing (mailing).
Główne korzyści działań e-marketingowych:
-
- Mogą być interaktywne.
- Dają możliwość interakcji z klientami.
- Docierają do wielu klientów jednocześnie (np. wysoka skala sprzedaży – e-commerce).
- Pozwalają kreować wizerunku marki.
- Umożliwiają personalizacje komunikatów. (kierować informację do wybranej grupy odbiorców).
- Pozwalają na automatyzacje (np. programowanie cyklicznych kampanii).
- Szybkie wdrożenie reklamy (szybsze niż marketingu off-line).
- Dzięki analityce internetowej możemy uzyskać szereg informacji o odbiorcach i efekcie prowadzonych działań (np. narzędzie Google Analytics pozwala mierzyć sukcesu).
- Niskie koszta (maksymalna optymalizacja wydatków).
- Docieranie do klientów przez całą dobę (24h na dobę).
Zobacz nowości filmowe
E-marketing – jak zacząć?