Pozycjonowanie strony internetowej firmy
Im łatwiej będzie znaleźć stronę twojej firmy w sieci internetowj, tym większa liczba potencjalnych klientów ją odwiedzi. Możesz na to wpływać, jeśli zadbasz o wysokie pozycjonowanie strony internetowej firmy w wyszukiwarkach.
Wyszukiwarki stron www (najczęściej używana przez internautów – Google) są najpopularniejszym i najtańszym narzędziem generowania ruchu na stronach www. Pomimo ich dużego znaczenia, wiele firm, zakładając swoje strony, nie myśli o tym, aby były one przyjazne wyszukiwarkom internetowym. Tymczasem odpowiednie pozycjonowanie sprawi, że strona będzie uzyskiwała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarek i tym samym przyciągnie uwagę większej liczby użytkowników.
Jak pozycjonować stronę internetową firmy w wyszukiwarkach?
Przede wszystkim przez odpowiednie opisanie bitmapy, linków, odpowiednie nadawanie tytułów i metadanych odzwierciedlających jej zawartość. Do najważniejszych należy:
• Tytuł (od kilkunastu znaków),
• Krótki opis (do kilku zdań),
• Słowa kluczowe (kilka lub kilkanaście najważniejszych zwrotów).
Jednak odpowiednie tytuły, opisy i słowa kluczowe nie gwarantują wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania – są jedynie jednym ze sposobów ich osiągnięcia. Jeśli, chcesz samodzielnie zadbać o pozycję twojej strony w wyszukiwarkach – przeczytasz na ten temat tutaj – pozycjonowanie strony w Google.
Dobrym rozwiązaniem jest przeszkolenie pracownika twojej firmy z obszaru SEO lub zatrudnienie specjalisty SEO lub wynajęcie firmy specjalizującej się w pozycjonowaniu stron www. Większość z nich rozlicza się za swoją pracę pakietowo (pozycjonowanie + obsługa social media firmy), dawniej odbywało się to na podstawie efektu tzn. płaciło się za obecność strony w pierwszych wynikach wyszukiwania na określoną frazę słowną (klucz wyszukiwania). Dziś zmiana polityki rozliczeniowej wielu agencji reklamowych nastawiona jest na kompleksową obsługę firm w zakresie e-marketingu.
Pamiętaj o tym, że pozycjonowanie powinno być prowadzone w sposób etyczny. Strony powinny być tworzone dla realnych użytkowników, a nie tylko dla potrzeb wyszukiwarek internetowych. Nieetyczne pozycjonowanie nie tylko może narazić firmę na utratę zaufania klientów, ale wręcz na usunięcie linków dojej strony z wyszukiwarek internetowych.