Proste sposoby, by zachwycić nowych użytkowników Twojej strony

1. Spraw, by strona docelowa była jasna w odbiorze, oczywista i zgodna z oczekiwaniami użytkowników

Użytkownicy na twoją stronę internetową trafiają z różnych źródeł. Podobnie motywacja kliknięcia w odnośnik do twojej strony, jaką się kierował każdy z nich jest bardzo różna. Użytkownicy mogli znaleźć się na twojej stronie m.in. wchodząc na płatne reklamy Google Ads, klikając post w mediach społecznościowych lub z wielu innych źródeł.
Opracowując komunikację na stronie docelowej należy zadać sobie dwa pytania:
1. Jak na twoją stronę trafił nowy użytkownik?
2. Dlaczego kliknął na link kierujący ją na twoją stronę?

Wersji odpowiedzi na te pytanie jest wiele. Użytkownik mógł dostrzec reklamę displayową, która na tyle go zainteresowała, że zmotywowała do kliknięcia. Nowi odwiedzający twoją stronę mógli również trafić na nią z wyników organicznych np. szukając jakiejś konkretnej branżowej informacji. Za każdym razem kierując użytkowników do twojej strony docelowej – używając medium, zachęcasz go informacją graficzną lub tekstową, do kliknięcia w link. Tym samy obiecujesz, że jeśli kliknie w odnośnik do twojej strony docelowej – dostanie odpowiedź z zadowalającą go informacją.

Kursy online z E-marketingu

Użytkownik oczekuje na spełnienie tej obietnicy, która pośrednio doprowadziła do kliknięcia. Aby nie zawieść go, warto jest zadbać o właściwą informację zwrotną kierowaną do użytkownika. W tym celu:
• Warto jest przejrzeć źródła kierujące do twojej strony np. reklamę, wiadomość mailową z linkiem, posty w mediach społecznościowych i opisy meta (title i description). Czy komunikujesz użytkownikowi informację zgodne z tym co znajdzie na stronie docelowej.
• Następnie sprawdź stronę docelową i upewnij się, że spełnia ona wszystkie obietnice złożone przed kliknięciem. Czy użytkownik udając się na naszą stronę przy użyciu danego medium uzyska odpowiedź. Jeśli nie, warto jest to naprawić.

Strony internetowe z błędną komunikacją tracą na wiarygodności, a ruch użytkowników do takiej witryny jest krótkotrwały. Odwiedzający szybko opuszczają stronę.

dobre zasady projektowania strony internetowej2. Zadbaj o szybkie ładowanie strony

Szybki dostęp do strony internetowej zachęca do jej korzystania przez nowych odwiedzających. Wolne ładowanie stron niszczy pierwsze dobre wrażenie, którego prawdopodobnie nie odzyskasz.

Postaraj się, by strona ładowała się jak najszybciej, a użytkownicy będą zachwyceni niemal natychmiastowym dostępem do jej treści.

3. Postaraj się by strona wyświetlała się na jak największej ilości urządzeń

Strona nie responsywna, która nie wyświetla się prawidłowo na jakimkolwiek urządzeniu, może doprowadzić do natychmiastowego jej zamknięcia przez odwiedzających.

Zadbaj by twoja strona wyświetlała się atrakcyjnie na najczęściej używanych przez internautów urządzeniach. Podstawą jest odpowiednie jej wyświetlenie w standardowych rozdzielczościach telefonów, tabletów, laptopów i komputerach stacjonarnych (najpopularniejsza w Polsce rozdzielczość dla komórek to 360×640px, dla tabletów 768×1024px, a dla komputerów 1366×768px).

Pamiętaj o poprawnym wyświetleniu strony na urządzeniach z zainstalowanymi i najpopularniej wykorzystywanymi przez użytkowników systemami i przeglądarkami internetowymi. Nie martw się, jeśli twoja strona nie wyświetla się poprawnie na iPhonie 4 (wydanym w 2010 roku), ale jako podstawową praktykę przyjmij testowanie zgodność twojej witryny dla wszystkich systemów operacyjnych, które były szeroko używane podczas ostatnich trzech lat.

Budowa strony internetowej4. Zapewnij prostą i intuicyjną dla użytkownika nawigacje

Podobnie jak nie warto zaśmiecać każdej podstrony możliwymi istotnymi informacjami, których może potrzebować użytkownik. Nie rób tego również w obszarach nawigacyjnych strony m.in. menu głównym lub bocznym twojej strony.

Przeładowanie strony dużą ilością odnośników odsyłających do innych kategorii lub podstron o innej tematyce powoduje chaos komunikacyjny. Taka strona, która stara się być wszystkim w każdym możliwym segmencie, nie jest dobrze odbierana przez nowych użytkowników. Zamiast tego pomyśl jak ułatwić odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają. Popracuj nad architekturą strony, by była łatwo zrozumiała dla nowych użytkowników oraz przyjazną nawigacją z precyzyjną informacją „co użytkownik znajdzie pod tym linkiem”.

5. Zadbaj o spójność całej strony

Postaraj się nie zaskakiwać użytkowników za każdym razem innym rozmieszczeniem treść na każdej podstronie. Layout całej witryny powinien być przemyślany i mieć wartość funkcjonalną. Każdy projekt strony powinien powstawać od ogółu do szczegółu, dzięki temu strona jest spójna i przyjazna dla internauty. Dbając o detale nadasz stronie smaku i atrakcyjnego sznytu.

Spójność jest ważna, ponieważ strony w pewnym sensie trzeba się „nauczyć”. Każdy nowy użytkownik twojej strony odbiera ją indywidualnie i uczy się jej od pierwszych wyświetlonych treści. Podobnie przechodząc do kolejnych podstron tego samego serwisu. Jeśli – przykładowo – odwiedzający przegląda wpisy na twojej stronie i każdy z nich ma zupełnie inną strukturę czy nawet kolorystykę, to użytkownik będzie musiał przyswajać sobie budowę i styl każdej z nich na nowo. Internaucie należy ułatwić poruszanie po serwisie – nie utrudnić. Użytkownik doświadczając na twojej stronie jej funkcjonalności, powinien poruszać się na niej coraz płynniej. Dzięki temu polubi twoją stronę i chętniej poleci ją innym (udostępniając link do niej).

Kursy online z Social Media marketingu

Oceń artykuł
[Ilość głosów: 4 Ocena: 5]
Share Now